نکات ایمنی در آشپزخانه های صنعتی + دستورالعمل

9 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دستورالعمل ایمنی کار در آشپزخانه

نکات ایمنی در آشپزخانه های صنعتی

برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است موجب صدمات و آسیب ها در محیط کار شود، باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی تان ایمن باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با نکات ایمنی در آشپزخانه صنعتی آشنا شویم.

این طور حادثه ها هزینه های زیادی را به طور سالانه بر صاحبان آشپزخانه صنعتی، هتل ها و رستوران ها و… تحمیل می کند.

برای کسانی که کارهای خدماتی انجام می دهند و به طور هفتگی یا ماهانه حقوق یا دستمزد می گیرند، قانون هایی وجود دارد. اگر صدماتی به کارکنان شما وارد شود، نبود آن ها باعث کاهش سرعت فعالیت کسب و کار شما می شود.

اساسی ترین عامل صدمات این محیط نبود ایمنی آشپزخانه صنعتی است. استفاده کردن از تجهیزات حفاظت فردی در آشپزخانه صنعتی  و یا آشنایی با ایمنی کار در رستوران، کافی شاپ و فست فود از موارد خیلی مهم است که باید رعایت گردد.

 

ایمنی در آشپزخانه های صنعتی

ایمنی در آشپزخانه های صنعتی

 

دستورالعمل ایمنی کار در آشپزخانه

در ادامه با چندین دستورالعمل ایمنی کار در آشپزخانه بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

 

در صورت نبودن تهویه آشپزخانه صنعتی، آشپزخانه سریع گرم می شود و تحمل این گرما سخت است. اگر تهویه مناسبی نداشته باشید وضع کار را برای کسانی که در این آشپزخانه مشغول به کار هستند را نا امن و سخت می کنید! چون این افراد به صورت طولانی مشغول پخت و پز هستند.

داشتن یک سیستم تهویه مناسب برای ایمن بودن و راحتی کارکنان تان یک امری بسیار مهم است به علاوه یک قانون اجباری است. در صورتی که این موارد را رعایت نکنید موجب می شود رستوران یا فست فود شما پلمپ شود.

شما باید مطمئن شوید که سیستم تهویه هوا در محل کار شما نصب شده است و برای اینکه این دستگاه تهویه هوا کارکرد خوبی داشته باشد. بعضی وقت ها آن را تمیز کنید.

 

دستورالعمل ایمنی کار در آشپزخانه

دستورالعمل ایمنی کار در آشپزخانه

 

تجهیزات حفاظت فردی در آشپزخانه صنعتی

یکی از خطرات همیشگی که می تواند در آشپزخانه صنعتی شما رخ دهد، خطر آتش سوزی است که می تواند به دلایل زیادی باشد.

آتش گرفتن روغن یکی از بیشترین دلیل آتش سوزی است. اینطور آتش سوزی ها اگر اتفاق بیفتد شما نمی توانید با آب آن را خاموش کنید، حتما باید سیستم اطفای حریق داشته باشید.

سنسور های این سیستم به خط های انتقال دهنده گاز و تجهیزات تهویه محیط کار شما وصل هستند. در صورتی که به دلایلی مشکلی در کار به وجود بیاید، اول وسیله ای که سوخت رسان است را قطع می کنید و در مرحله بعد کپسول اطفای حریق را که در هود های تهویه نصب شده است را به محیط اسپری می کنند.

 

  • تجهیزات محافظتی آشپزخانه

از وسایل ضروری و خطرناکی که در آشپزخانه صنعتی استفاده می شود به شرح زیر است :

  1. مخلوط کن ها
  2. کاترها
  3. رنده ها

همان گونه که این لوازم پرکاربرد است و آماده کردن غذا را برای کارکنان آسان می کند، اگر موضوع ایمنی آشپزخانه صنعتی را جدی نگیرید، ممکن است سلامتی کارکنان در خطر باشد.

برای استفاده از تجهیزات حفاظتی یک روش پیشگیرانه برای ایمن استفاده کردن از این وسایل و ماشین آلات است.

استفاده از این تجهیزات موجب می شود، خطای انسانی کمتر شود و به علاوه از حوادث و صدمات جلوگیری می کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.